Topsport Amsterdam verbindt het Amsterdamse bedrijfsleven met de topsport. Mede dankzij onze briljantsponsors, partners en suppliers kunnen wij onze talentvolle sporters en verenigingen het podium bieden dat zij verdienen. Maar ook onze partners bieden wij graag een podium. Dat doen we in de sectie Uitgelicht. Met deze week: Randstad.
Sinds 1996 is Randstad al verbonden aan Topsport Amsterdam. De uitzendorganisatie is één van de langst betrokken van bedrijfspartners. Principal Accountadviseur Natascha Doets komt al 22 jaar bij de business events van Topsport Amsterdam. “Ik voel me er altijd welkom. Jullie maken de connectie met andere bedrijfspartners goed. Daarom is het nog steeds zinvol om naar de bijeenkomsten te komen.”
Focus op talentontwikkeling
Randstad en Topsport Amsterdam hechten allebei veel waarde aan talentontwikkeling. Topsport Amsterdam doet dit vanuit de gedachte om jonge, Amsterdamse topsporters te helpen in het ontwikkelen van hun sportieve talent. Randstad richt zich op de ontwikkeling van talent op de werkvloer. “Daarom voelen wij ook een connectie met Topsport Amsterdam. Op dit moment richten wij ons op het binden en binnenhouden van talenten. Er is op dit moment heel veel vraag naar mensen, maar het aanbod sluit daar niet goed op aan. Daarom is het belangrijk voor bedrijven, dus ook voor ons, om talenten de ruimte te bieden om zich te ontwikkelen door middel van bijvoorbeeld loopbaanbegeleiding. Dat is in zekere zin natuurlijk ook wat Topsport Amsterdam doet met de sporters die begeleid worden.”
Veranderende arbeidsmarkt
Na de coronapandemie is de arbeidsmarkt veranderd, iets dat Randstad ook merkt: “Er zijn veel nieuwe banen bijgekomen, mede door het ontstaan van extra bedrijven. Daarnaast denken mensen nu veel meer na over wat ze nu echt willen met hun carrière. Een juiste balans tussen werk en privé is daarin nog belangrijker geworden. En mocht de huidige werkgever daar niet aan kunnen voldoen, dan gaan mensen wel op zoek naar iets anders. Er is veel keus. Daardoor moeten wij creatief zijn, want het aanbod is beperkt. Dat maakt het werk ook wel weer ontzettend leuk.”
Directe of indirecte leads
Onder meer de business events van Topsport Amsterdam worden door Randstad gebruikt om in contact te komen met bedrijven: “Het gaat niet altijd om de handel, maar wel dat bedrijven je naam hebben gehoord en weten wat je doet. Dat kan altijd direct of indirect tot een lead komen. Dat kan bij de bijeenkomsten uitstekend. Het zegt ook wel iets dat we na 25 jaar nog steeds komen.”